Mijn Boek:

Boeket voor zakenvrouwen

Referenties
Lusine Grigoryan - Koraalcoaching.nl

Aleid is heel betrokken en professioneel, begrijpt je worstelingen en denkt in oplossingen.

"Het online programma van Aleid heeft me geholpen om goed inzicht te krijgen in het echt ondernemen en ‘een beetje zzp-en’."

Lusine Grigoryan

www.lusin.nl

Helpt gratis weggeven?

gratis weggeven

En ik was niet de enige. Veel collega-ondernemers hoorde ik er over en zag ik met een vergelijkbare pen. Al dit toezenden maakte wel dat toen mijn bedrijf 10 jaar bestond ik mijn jubileumpennen door hen liet maken en er een grotere hoeveelheid van kocht.

Daarna stopte het toezenden niet. Sterker nog, er werden nog meer pennen gestuurd, meestal in blauw, omdat het bedrijf kennelijk had begrepen dat dat mijn lievelingskleur was. Naast pennen kwamen er zaklampjes, sleutelhangers, kalenders en boekjes. En allemaal met een gravure met (bedrijfs)naam of ander persoonlijk opschrift. Bovendien is de kwaliteit van de pennen ook prima.

Natuurlijk zit hier vanuit Nationaal Pen een marketinggedachte achter: Hoe vaker ‘in beeld’ hoe groter de kans op zaken doen. En een pen gebruikt iedereen! Een pen gooi je niet zo gauw weg als een nieuwsbrief of flyer. Wat zij hier in elk geval mee bereiken is dat ze regelmatig onder de aandacht komen en dan ook nog veel gratis weggeven. Bij elkaar maakt dit zeker de kans groot dat ik als ik weer pennen nodig heb ze bij hen bestel.

Een vergelijkbare insteek trof ik onlangs op een ondernemersevent georganiseerd door Zakelijk Succes Academy. Deze dag werd geheel gratis door hen georganiseerd. Locatie, koffie, thee, lunch, voor niets hoefden we te betalen. Tijdens de bijeenkomst waren er een aantal begrippen die steeds terugkeerden als pijlers van succesvol ondernemerschap:

  • Leveren van toegevoegde waarde aan je klanten.
  • Zichtbaar zijn.
  • In actie komen.

Bart van den Belt, van de Zakelijk Succes Academy, businesscoach voor kennisondernemers, propageerde zelfs dat je 80% van je kennis moet weggegeven. Natuurlijk doet hij dit ook met een doel: de kennis die hij niet weggeeft biedt hij te koop aan in zijn programma’s. En dat is logisch want anders kun je geen bedrijf laten renderen.

Hoe is dat bij jou?
Mooie opdracht voor de komende periode:

  • Lever ik voldoende toegevoegde waarde voor mijn klanten? Zo niet, wat kan ik verbeteren?
  • Ben ik voldoende zichtbaar? Zo niet, hoe ga ik er voor zorgen dat ik beter zichtbaar word?
  • Kom ik voldoende in actie? Zo niet, hoe zet ik mijzelf meer op scherp?

Oh ja, en het antwoord op de vraag: Helpt gratis weggeven? is wat mij betreft Ja!

Reageer op dit artikel

*