Mijn Boek:

Boeket voor zakenvrouwen

Referenties
Lusine Grigoryan - Koraalcoaching.nl

Aleid is heel betrokken en professioneel, begrijpt je worstelingen en denkt in oplossingen.

"Het online programma van Aleid heeft me geholpen om goed inzicht te krijgen in het echt ondernemen en ‘een beetje zzp-en’."

Lusine Grigoryan

www.lusin.nl

Helpt gratis weggeven?

gratis weggeven

En ik was niet de enige. Veel collega-ondernemers hoorde ik er over en zag ik met een vergelijkbare pen. Al dit toezenden maakte wel dat toen mijn bedrijf 10 jaar bestond ik mijn jubileumpennen door hen liet maken en er een grotere hoeveelheid van kocht. Lees verder »

Ben jij de kikker of z’n broer?

kikker

“Wat voor beginmuziekje zullen we laten horen? Iets behorend “bij het thema: uitbreiden van je netwerk”. Aleid krijgt een ingeving “er lopen zoveel mensen rond het is alleen zo lastig dat je van elkaar niet weet wat je nodig hebt en wat het de ander kan bieden”.

Nou, dan wordt het duidelijkheid krijgen door structuur aan te brengen. Lees verder »

Netwerken met de vertrouwensformule

vertrouwensformule

De tijdsfactor Het opbouwen van een vertrouwensrelatie kost tijd. Op het moment dat ik een collega-ondernemer voor het eerst zie, heb ik nog geen vertrouwensrelatie met hem of haar. Dit vertrouwen ontstaat pas als ik hem of haar vaker ontmoet en wij meer van elkaar weten. Er zijn verschillende marketingtheorieën die vertellen op welk moment een potentiële klant ook daadwerkelijk klant wordt. Eén daarvan is: men moet minimaal 5 tot 12 keer van je gehoord hebben wil men van je kopen. Lees verder »

5 tips om je netwerk uit te breiden

netwerk uitbreiden

Tijdens de bijeenkomst vroeg ondernemer A naar een contact bij bedrijf X. Ondernemer B gaf vervolgens aan dat de directeur van bedrijf X zijn overbuurman is. Zomaar twee ondernemers die in verschillende plaatsen wonen, in verschillende plaatsen hun bedrijf hebben, elkaar nog niet eerder ontmoet hadden en elkaar toch direct kunnen helpen. Het meest lastige is om concreet naar een bedrijf, branche of contactpersoon te vragen. Hoe specifieker de vraag, hoe beter de ander je kan helpen. Lees verder »

Wil je followers of buren?

followers of buren

In haar boek “Ambitie”, adviezen voor ondernemers beschrijft Annemarie van Gaal de inner en outer circle van zakelijk netwerken. De inner circle bestaat uit zakelijke relaties die je goed kent, die je persoonlijk hebt ontmoet en met wie je regelmatig contact hebt. De outer circle bestaat uit meer vage zakelijke contacten. Dit kunnen zelfs mensen zijn die je nog nooit hebt ontmoet. Veel contacten op social media zijn outer-circle contacten.

Contacten uit beide circles zijn van belang. De relaties uit je inner circle zijn mensen op wie je gemakkelijk een beroep kunt doen. Als je bijvoorbeeld een referentie nodig hebt of hulp bij het beoordelen van je concept-boek, dan benader je iemand uit je inner circle. Algemenere vragen kun je aan je outer circle voorleggen: ’ Wie heeft er ervaring met computerprogramma x?  of wie uit mijn netwerk weet waar je product y geschikt kunt aanschaffen? ‘

In mijn Netwerktrainingen laat ik deelnemers vaak een lijst maken van netwerken waar ze deel van uitmaken. Behalve een indeling in inner en outer circle kun je netwerken namelijk ook indelen in privé en zakelijk. Vaak sta je er niet bij stil dat je lid  bent van heel veel verschillende netwerken en als je ze gaat opschrijven zijn het er altijd meer dan je denkt. Voorbeelden van netwerken:

Lees verder »